Stavební řád – vyhlášky č. 503/2006 Sb., č. 498/2006 Sb. a č. 499/2006 Sb.Zobrazit celý článek
Stavební řád – vyhlášky č. 503/2006 Sb., č. 498/2006 Sb. a č. 499/2006 Sb.Zobrazit celý článek
Ochrana proti zřejmému zásahu do pokojného stavu
1. Identifikační číslo
—
2. Kód
—
3. Pojmenování (název) životní situace
Ochrana proti zřejmému zásahu do pokojného stavu
4. Základní informace k životní situaci
Došlo-li ke zřejmému zásahu do pokojného stavu, lze se domáhat ochrany u příslušného orgánu státní správy, kterým je v případě zásahů na území městské části Brno-Tuřany Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany. Ten může předběžně zásah zakázat, nebo uložit, aby byl obnoven předešlý stav. Tím není dotčeno právo domáhat se ochrany u soudu.
Pokojným stavem se rozumí faktický stav, který se vytvořil a nerušeně trval po tak dlouhou dobu, že jej lze s ohledem na okolnosti považovat za stav pokojný.
Zásah do pokojného stavu musí být tak zřejmý, že jej lze jednoduše bez složitého dokazování zjistit.
Tímto způsobem se řeší zejména sousedské vztahy jako např. obtěžování sousedů hlukem, prachem, popílkem, kouřem, plyny, parami, pachy, pevnými a tekutými odpady, světlem, stíněním, vibracemi, vnikání chovaných zvířat, narušení hranic mezi pozemky apod.
Návrh na poskytnutí ochrany je třeba podat bez zbytečného odkladu po zásahu, jinak Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany návrh zamítne.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická nebo právnická osoba, která pociťuje zásah do pokojného stavu jako újmu.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Po podání návrhu na poskytnutí ochrany pokojného stavu řeší věc Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany ve správním řízení. Výsledkem řízení je vydání rozhodnutí, kterým se zásah zakáže, uloží se obnovení předešlého stavu, schválí se smír nebo se návrh zamítne.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním návrhu na předběžný zákaz zřejmého zásahu do pokojného stavu nebo návrhu na uložení povinnosti obnovit předešlý stav.
Návrh lze učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem.
Z podání musí být patrno, kdo jej činí (jméno, datum narození nebo IČ právnické osoby, adresa), které věci se týká a co se navrhuje. Žadatel je také povinen označit další jemu známé účastníky (zejména toho, kdo do pokojného stavu zasahuje).
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor všeobecný ÚMČ Brno-Tuřany, Mgr. Renata Pokorná, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 232, pokorna@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
—
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
—
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
—
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany je povinen vydat rozhodnutí bezodkladně nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník v platném znění
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád v platném znění
18. Jaké jsou související předpisy
—
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Proti rozhodnutí lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí, a to k Odboru vnitřních věcí Magistrátu města Brna prostřednictvím Odboru všeobecného Úřadu městské části Brno-Tuřany.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Pokud ten, jemuž byla vykonatelným rozhodnutím uložena povinnost, tuto povinnost v určené lhůtě dobrovolně nesplní, nařídí Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany exekuci.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu
(o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor všeobecný Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Mgr. Renata Pokorná
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
1.9.2007
28. Popis byl naposledy aktualizován
1.9.2007
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
1. Identifikační číslo
—
2. Kód
—
3. Pojmenování (název) životní situace
Pořádání veřejnosti přístupných podniků
4. Základní informace k životní situaci
Pořadatel nebo provozovatel veřejnosti přístupného podniku pořádaného nebo provozovaného na území městské části Brno-Tuřany je povinen oznámit Úřadu městské části Brno-Tuřany nejpozději 5 pracovních dnů před jeho konáním informace o konání podniku stanovené vyhláškou statutárního města Brna č. 20/2009, o stanovení podmínek pro pořádání, průběh a ukončení veřejnosti přístupných sportovních a kulturních podniků, k zajištění veřejného pořádku, v platném znění.
Oznamovací povinnost se nevztahuje na sportovní podniky konané mimo veřejné prostranství a podniky pořádané městskou částí či statutárním městem Brnem.
Veřejnosti přístupné sportovní a kulturní podniky, včetně tanečních zábav a diskoték, kromě podniků typu cirkusů, lunaparků, kolotočů a jiných obdobných atrakcí, lze na veřejných prostranstvích a ve venkovních prostorách (dvory, nádvoří, areály apod.) pořádat:
Na základě písemné žádosti pořadatele podniku může být z výše uvedeného omezení udělena výjimka, a to rozhodnutím vydaným dle zvláštních předpisů Radou městské části Brno-Tuřany. Písemná žádost musí být doručena Úřadu městské části Brno-Tuřany nejpozději 30 dnů před konáním veřejnosti přístupného podniku.
Pořadatel nebo provozovatel veřejnosti přístupného podniku konaného na veřejném prostranství je povinen zajistit v místě konání podniku úklid odpadků, a to během konání podniku a po jeho skončení.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Fyzická nebo právnická osoba, která podnik pořádá nebo provozuje.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Pořadatel veřejnosti přístupného sportovního a kulturního podniku včetně tanečních zábav a diskoték, kromě podniků typu cirkusů, lunaparků, kolotočů a jiných obdobných atrakcí, na území městské části Brno-Tuřany, je povinen oznámit Úřadu městské části Brno-Tuřany nejpozději 5 pracovních dnů před jeho konáním:
Oznamovací povinnost se nevztahuje na sportovní podniky konané mimo veřejné prostranství a podniky pořádané městskou částí či statutárním městem Brnem.
Provozovatel veřejnosti přístupného podniku typu cirkusů, lunaparků, kolotočů a jiných obdobných atrakcí na území městské části Brno-Tuřany je povinen oznámit Úřadu městské části Brno-Tuřany nejpozději 5 pracovních dnů před jeho konáním:
Žádost o udělení výjimky musí obsahovat jméno a příjmení nebo název, trvalý pobyt nebo sídlo pořadatele, označení druhu podniku, datum a místo konání, předmět výjimky a jeho zdůvodnění. Žádost musí být doručena Úřadu městské části Brno-Tuřany nejpozději 30 dnů před konáním veřejnosti přístupného podniku.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemného oznámení o pořádání veřejnosti přístupného podniku učiněným písemně (v listinné nebo elektronické podobě) nebo ústně do protokolu u Odboru ekonomického Úřadu městské části Brno-Tuřany.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor ekonomický ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, pondělí a středa 8 – 17 hod, tel. 545 128 242, rosenbergova@turany.cz
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
—
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Oznámení o pořádání veřejnosti přístupného podniku
Žádost o udělení výjimky při pořádání veřejnosti přístupného sportovního nebo kulturního podniku
Formuláře jsou k dispozici na ÚMČ Brno-Tuřany, Eva Rosenbergová, nebo na www.turany.cz
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
—
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Rozhodnutí o žádosti o udělení výjimky při pořádání veřejnosti přístupného sportovního nebo kulturního podniku je povinna vydat Rada městské části Brno-Tuřany bezodkladně nejpozději do 30 dnů od zahájení řízení.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
—
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
—
16. Elektronická služba, kterou lze využít
—
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích
Vyhláška statutárního města Brna č. 20/2009, o stanovení podmínek pro pořádání, průběh a ukončení veřejnosti přístupných sportovních a kulturních podniků, k zajištění veřejného pořádku, v platném znění
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád v platném znění
18. Jaké jsou související předpisy
—
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
—
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Porušením stanovených povinností se osoba dopustí přestupku nebo správního deliktu podle zvláštních právních předpisů.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
—
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
Poplatek ze vstupného
Poplatek za užívání veřejného prostranství
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Odbor ekonomický Úřadu městské části Brno-Tuřany
26. Kontaktní osoba
Eva Rosenbergová
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
14.7.2011
28. Popis byl naposledy aktualizován
14.7.2011
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—
Soubor ke stažení (25,0 KB)
Soubor ke stažení (24,5 KB)
Soubor ke stažení (23,5 KB)